Google Adwords is in beweging

en... dat vraagt continue aandacht

Samenvatting

Regelmatig krijgen wij de vraag waarom eigenlijk onderhoud nodig is bij een Google Adwords Campagne. Het antwoord: Adwords is in beweging

Het was al aangekondigd en het is langzamerhand duidelijk aan het worden. Facebook beperkt posts van bedrijven verder in de tijdlijn van haar gebruikers.

Omdat je Google advertenties samen met die van de concurrentie in een veilingsysteem meedraaien is het belangrijk alert te zijn en zo tijdig in te kunnen spelen op veranderingen in het speelveld.

Morgen kan het minder zijn...

Binnen Adwords worden er op zeer regelmatige basis extra functionaliteiten toegevoegd. Het op de juiste manier toepassen van deze functionaliteiten kan zorgen voor een nóg beter gestroomlijnde campagne. Dit betekent in de praktijk een kostenbesparing of meer resultaat tegen gelijkblijvende kosten.

De afgelopen maanden zijn de volgende grote uitbreidingen op het Adwords systeem toegepast:

  • Flexibelere dagbudgetten (Adwords mag nu tot 200% van je ingestelde dagbudget besteden)
  • Introductie van Promotie extensies (breid je ads uit met een kortingscode of andere promotie)
  • Betere targetting door middel van demografische kenmerken op search-campagnes
  • Bodaanpassingen voor optimaliseren op telefoongesprekken.
  • Meer inzicht in de prestaties van je landingpages

Adwords onderhoud werkzaamheden

Bij het onderhouden van een Adwords account komen, los van het toepassen van de nieuwe functionaliteiten, verschillende onderdelen aan bod. Hier een korte samenvatting van de meest voorkomende:

Het is onwaarschijnlijk dat elk winstgevend zoekwoord in het account is opgenomen. Het is daarom belangrijk deze zeer regelmatig uit te breiden en te verbeteren.

Biedingen optimaliseren

  • Verbeteren van de kwaliteitsscores en biedingen (CPC’s) per zoekwoord op basis van prestaties.
  • Negatieve zoekwoorden toevoegen
  • Het vinden van, en uitsluiten van, irrelevante zoektermen. Dit voorkomt waste van je advertentiebudget en zorgt ervoor dat er meer budget toegewezen kan worden aan winstgevende zoektermen.
  • Advertentieteksten optimalisatie
  • Het verbeteren van tekstadvertenties (zie ook: het verbeteren van tekst advertenties: is het je tijd waard?). Verbeter de CTR (doorklikratio’s) en conversieratio’s door betere advertentieteksten en ad-extentions.

Google Adwords heeft veel waarde in nieuwe klanten aantrekken, maar - net als gewone marketing - vraagt het meer dan een eenmalige opzet. De realiteit is: Hoe goed je Adwords account nu ook presteert, morgen kan het minder zijn. Het vraagt continue finetuning.

Meer weten wat Adwords voor jouw bedrijf/organisatie kan betekenen?
Neem gerust contact op!
contact
Online marketing

Online marketing kent vele vaktermen. Vaak in het Engels, maar niet altijd direct duidelijk wat ze betekenen. Via de kennisbank van Phytalis leggen we de termen kort en eenvoudig uit.

Aanmelden voor nieuwsbrief

We houden je graag op de hoogte. Lekker gemakkelijk via onze gratis nieuwsbrief

Aanmelden
Contact

Geestbrugkade 35
2281 CX  Rijswijk

070-3206157
marcom@phytalis.nl
www.phytalis.nl