Waarom zie ik mijn advertentie niet bij Google

8 redenen

DOE DIT NOOIT!
Zoek nooit naar je eigen advertenties!

De allerbelangrijkste en meest voorkomende oorzaak van het niet zien van je eigen advertenties is je eigen zoekgedrag. Je investeert in Google Ads en je wil kijken of je advertentie zichtbaar is. Dus je gaat op Google zoeken.

Doe dit nooit! Google herkent je IP adres(zie punt 1) en - nog belangrijker - door zoeken en niet klikken wordt jouw eigen advertentie negatief beïnvloed. Zowel financieel (klikprijs gaat omhoog) als ook doorklikgedrag, de zogenaamde CTR (Click Through Ratio).

Als je jouw eigen advertenties wilt zien, gebruik dan de Ad preview Tool van Google
(je hebt wel een Google account nodig).

Mogelijk oorzaken van niet zichtbare advertenties
(in volgorde van meest voorkomend)

  1. Google herkent je IP-adres. Als je op een zoekwoord uit je advertentie zoekt en niet klikt op jouw advertentie (kost immers kliktegoed) dan toont Google minder vaak deze advertenties. Google, met haar slimme zoeklogaritmen, registreert dat deze advertenties dus niet relevant zijn voor jou. Je beïnvloedt door zoeken dus ook jouw advertentie negatief. Dit geldt ook voor incognito zoeken. Daarom adviseren wij altijd te zoeken met de Ad Preview tool. Deze tool kent geen geschiedenis van je computer.

  2. Je campagnebudget is verbruikt. Wanneer je een budget hebt ingesteld op bijvoorbeeld €20 per dag en je hebt al 20 bezoekers ontvangen voor €1, dan toont Google je advertentie de volgende dag pas weer. Dus zichtbaarheid kost geen geld. Klik op de advertentie wel en op is echt op bij Google.

  3.  Kwaliteitsscore. Als de kwaliteitsscore van je zoekwoord laag is, komt de advertentie niet of minder vaak naar voren. Bewaken en indien nodig verbeteren van de kwaliteitsscore doen we vanuit ons maandelijks beheer. Kwaliteitsscores vragen om expertise.

  4.  Regionale targeting. We zetten bijna altijd regionale targeting in. Mensen die zoeken vanuit jouw ingestelde regio zien dan direct je advertentie (zonder toevoeging plaatsnaam). Als jezelf naar je advertentie zoekt uit een ander regio, kan het zijn dat je advertentie niet naar voren komt. Het is dan beter wel een plaatsnaam aan je zoekwoorden toe te voegen. Bij grotere steden zetten zelfs vaak op wijkniveau in.

  5.  Advertentie afgekeurd of wordt beoordeeld. Als de advertentie is afgekeurd moet je deze eerst aanpassen voordat Google deze naar voren laat komen. Als Google hem nog moet beoordelen kan je niets anders doen dan afwachten. In ons maandelijks beheer kunnen advertenties wel in de wacht staan, maar worden nooit afgekeurd.

  6.  Geen saldo op je account. Als je niet voldoende saldo op je account hebt staan dan toont Google je advertenties sowieso niet. Als de bedragen automatische afgeschreven worden dan kan er iets mis zijn met je creditcardgegevens (verlopen) of gaat er iets mis met je bankrekening. Dit bewaken we natuurlijk ook ins ons maandelijks beheer.

  7. Slechte/onvoldoende bieding. Je bieding op een zoekwoord is te laag. Het kan zijn dat je minder biedt dan het geschatte bod voor de eerste pagina. In ons maandelijks beheer beheren we  jouw Google Ads account dagelijks. Mocht de bieding te laag zijn dan koppelen we onze bevindingen terug en geven we een biedingsadvies en strategie. Als je geen bericht ontvangt, klopt de biedingsstrategie.

  8.  Advertentieplanning. Heel soms maken we gebruik van advertentieplanning. Dat betekent dat we in jouw account hebben aangegeven dat op bepaalde momenten (bv in de nacht of op zondagen) de advertentie niet getoond hoeft te worden. Maak je hier gebruik van dan hebben we dat aan je doorgegeven.
Online marketing & Webservices

Online marketing kent vele vaktermen. Vaak in het Engels, maar niet altijd direct duidelijk wat ze betekenen. Voor Phytalis is online marketing eenvoudig meer klanten en meer omzet. Bekijk eens onze kennisbank.

Met Phytalis webservices heb je dé partner op het gebied van online aanwezigheid. Altijd veilig en heel gemakkelijk bij te houden. Invoegen van (exteren) software geen probleem. Zonder  enige kennis van websites, bouw je toch alles zelf of samen met Phytalis.

Meer informatie

We hebben heel veel in huis, maar wat is nu echt het voordeel voor  jouw persoonlijke situatie. Dat willen wij graag weten. Omdat elke situatie anders is, stellen we graag persoonlijk contact erg op prijs. Even  vrijblijvend bellen? 

JA graag contact!
Contact

Geestbrugkade 35
2281 CX  Rijswijk

070-3206157
06-24223958

marcom@phytalis.nl
www.phytalis.nl