Bouncepercentage

Google Analyse

Samengevat

Als iemand niet verder kijkt dan 1 pagina, heet dit een bounce. Meestal wil je dat de aandacht lang vastgehouden wordt. Toch is een hoog bouncepercentage niet altijd slecht.

De Engelse term ‘bounce’ kan worden vertaald met terugstuiten. Wanneer een bezoeker op de website komt en direct weer vertrekt, wordt dit een bounce genoemd. Het bouncepercentage is dat deel van de bezoekers dat niet verder kijkt dan één pagina. Doorgaans zal een website eigenaar zijn bezoekers zo lang mogelijk vast willen houden, waardoor een hoog bouncepercentage onwenselijk lijkt. Toch is dat lang niet altijd zo: Soms functioneert een pagina met een hoog bouncepercentage juist goed!

Wat is een goed bouncepercentage?

Wanneer een pagina een hoog bouncepercentage heeft, kan dit betekenen dat de bezoeker direct vindt wat hij nodig heeft. De bezoeker hoeft in dat geval niet door te klikken naar andere pagina’s van de website.

Kijk naar de context
Wanneer een bezoeker naar contactinformatie zoekt en direct op de contactpagina van een website beland, is een hoog bouncepercentage geen enkel probleem. In deze context betekent een hoog bouncepercentage immers dat de bezoeker direct de juiste informatie gevonden heeft. Kortom, een hoog bouncepercentage niet direct een probleem te vormen.

HOME
Aanmelden
Online marketing

Online marketing kent vele vaktermen. Vaak in het Engels, maar niet altijd direct duidelijk wat ze betekenen. Via de kennisbank van Phytalis leggen we de termen kort en eenvoudig uit.

Aanmelden voor nieuwsbrief

We houden je graag op de hoogte. Lekker gemakkelijk via onze gratis nieuwsbrief

Aanmelden
Contact

Geestbrugkade 35
2281 CX  Rijswijk

070-3206157
marcom@phytalis.nl
www.phytalis.nl