Als iemand niet verder kijkt dan 1 pagina, heet dit een bounce. Meestal wil je dat de aandacht lang vastgehouden wordt. Toch is een hoog bouncepercentage niet altijd slecht.
De Engelse term ‘bounce’ kan worden vertaald met terugstuiten. Wanneer een bezoeker op de website komt en direct weer vertrekt, wordt dit een bounce genoemd. Het bouncepercentage is dat deel van de bezoekers dat niet verder kijkt dan één pagina. Doorgaans zal een website eigenaar zijn bezoekers zo lang mogelijk vast willen houden, waardoor een hoog bouncepercentage onwenselijk lijkt. Toch is dat lang niet altijd zo: Soms functioneert een pagina met een hoog bouncepercentage juist goed!
Wanneer een pagina een hoog bouncepercentage heeft, kan dit betekenen dat de bezoeker direct vindt wat hij nodig heeft. De bezoeker hoeft in dat geval niet door te klikken naar andere pagina’s van de website.
Kijk naar de context
Wanneer een bezoeker naar contactinformatie zoekt en direct op de contactpagina van een website beland, is een hoog bouncepercentage geen enkel probleem. In deze context betekent een hoog bouncepercentage immers dat de bezoeker direct de juiste informatie gevonden heeft. Kortom, een hoog bouncepercentage niet direct een probleem te vormen.
Online marketing kent vele vaktermen. Vaak in het Engels, maar niet altijd direct duidelijk wat ze betekenen. Voor Phytalis is online marketing eenvoudig meer klanten en meer omzet. Bekijk eens onze kennisbank.
Met Phytalis webservices heb je dé partner op het gebied van online aanwezigheid. Altijd veilig en heel gemakkelijk bij te houden. Invoegen van (exteren) software geen probleem. Zonder enige kennis van websites, bouw je toch alles zelf of samen met Phytalis.
We hebben heel veel in huis, maar wat is nu echt het voordeel voor jouw persoonlijke situatie. Dat willen wij graag weten. Omdat elke situatie anders is, stellen we graag persoonlijk contact erg op prijs. Even vrijblijvend bellen?
Geestbrugkade 35
2281 CX Rijswijk